Peggy Ahwesh : The Third Body / O Terceiro Corpo
Programa de vídeo apresentado pela artista
19 de Março 19h
Um programa de curtos vídeos experimentais que re-trabalham sobras de filmes, vídeos de turismo, de jogo de video, ou de películas encontradas e filmes caseiros, em um esforço para desembalar as alegrias e as tristezas embutidas em nossas memórias de infâncias, em nossas arquivos e em nosso apego aos objetos. “E um lugar de memória e de esquecimento, onde, talvez, apenas um mapa cinematográfico dos objetos vai ajudar o indivíduo encontrar o seu caminho fora de seu próprio labirinto psíquico.”
Bethlehem video, 8 min, 2009
Beirut Outtakes video, 7 min, 2008
Collections video, 6 min, 2012
The Scary Movie video, 10 min, 1993
She Puppet video, 18 min, 2001
the third body video, 8 min, 2010
Apropriadamente descrita como um bricoleur, Peggy Ahwesh trabalha sobre a estética do cinema de vanguarda americano em uma investigação da identidade cultural e os modos de subjetividade feminina, com uma variedade de abordagens formais.
Mais informações no web : http://sensesofcinema.com/2003/great-directors/ahwesh/,
https://www.brooklynmuseum.org/eascfa/feminist_art_base/gallery/peggy_ahwesh.php
video program by Peggy Ahwesh
A program of short experimental videos that re-work outtakes, tourist video, videogame play, found footage and home movies in an effort to unpack the joys and sorrows embedded in our childhood memories, our archives and our attachment to objects.
‘It’s a place of memory and of forgetting —where perhaps only a cinematic map of objects will help the individual find his or her way out of their own psychic labyrinth.’
Bethlehem video, 8 min, 2009
Beirut Outtakes video, 7 min, 2008
Collections video, 6 min, 2012
The Scary Movie video, 10 min, 1993
She Puppet video, 18 min, 2001
the third body video, 8 min, 2010
Aptly described as a bricoleur, Peggy Ahwesh makes work that elaborates on the aesthetics of American avant-garde film in an investigation of cultural identity and modes of female subjectivity with a variety of formal approaches. Find her on the web at Senses of Cinema- Great Directors Critical Database, World Picture Journal and the Brooklyn Museum’s Elizabeth Sackler Center for Feminist Art.